ارسال پاسخ

۱۱ شهریور ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2406

pvc-asso.ir

 نکات لازم برای بسترسازی و خاک ریزی اطراف لوله

لوله ی  pvc باید با زیرسازی مناسب نصب شود .طول کامل بدنه لوله باید در تماس با کف ترانشه باشد...

روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: خاك را در اطراف لوله ریخته و حداقل تا نصف لوله را پر کنید تا سبب نگهداری مناسب لوله گردد. خاکی که در اطراف لوله تا نزدیک نیمه آن قرار می گیرد، به مقاومت لوله در برابر اعمال فشار عمودی از بالا کمک می کند.


اطمینان حاصل شود که خاك تراکم و فشردگی مورد نیاز را داراست. ترانشه باید به طور یکنواخت پر شود.


از ریختن مستقیم خاك از کامیون به ترانشه خودداری کنید

 

      خاک ریزی لوله های پی وی سی

مواد موجود برای استفاده باید قبل از شروع کار شناسایی شوند. ممکن است تغییر در شرایط خاک طبیعی به تغییر در روند کار منجر شود. شکل زیر انواع معمول محل های کارگذاری را برای نصب زیرزمینی اتصالات و لوله آب تحت فشار  pvc نشان می دهد.

 

سختی بستر باید با مواد خاک طبیعی هماهنگ باشد و دانه بندی مواد بستر لوله نزدیک به دانه بندی خاک طبیعی باشد.حداقل ضخامت زیرسازی 100 میلیمتر است.نصب و تراکم مناسب دوربندی لوله ی    pvc بسیار مهم است. تراکم مناسب دوربندی لوله منجر به عدم تغییر شکل و انحراف لوله می شود و مواد دوربند لوله باید به طور کامل کوبیده شود تا تماس کامل با کف لوله ایجاد شود و حفره ای در خاک باقی نماند. خاک ریزی اولیه برای نصب موفقیت آمیز لوله  pvc بسیار مهم است. در زمان نصب و متراکم کردن خاک ریزی اولیه، نباید به لوله ها آسیبی وارد شود. تجهیزات تراکم دستی برای نصب مواد محل کارگذاری لوله بدون آسیب به لوله استفاده می شود.

 

تجهیزات ماشینی و بزرگ تر زمانی به کار می رود که عمق کلی خاک روی لوله مساوی یا بزرگتر از 0.6 متر باشد. تمام مواد محل کارگذاری لوله باید به دقت انتخاب شوند.استفاده از سنگ های گرد بیشتر از 40 میلیمتر، سنگ های گوشه دار بیشتر از 20 میلیمتر و نخاله اجتناب شود. مواد خاکریزی نهایی نباید سنگ های بزرگ، مواد یخ زده و نخاله باشد.

 

پهنای ترانشه

پهنای ترانشه برای لوله U-PVC با دیواره عمودی مطابق جدول زیر محاسبه شده است:

لوله ی  pvc باید با زیرسازی مناسب نصب شود .طول کامل بدنه لوله باید در تماس با کف ترانشه باشد.

 


منبع: لوله های پی­وی­سی راهنمای طراحی، نصب و اجرا  )ترجمه ی بیژن شادپی)

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد